
Virtualní setkání leadershipu
Odolnost (resilience) je schopnost nad očekávání dobře reagovat na nepříznivé situace a rozhodovat se správně. Představte si to jako misky vah, kde se na jedné straně nachází odolnost (+) a na druhé trauma (-). Misky vah můžeme naklonit na stranu pozitivních výsledků (+) tím, že budeme u žáků a ve školní komunitě rozvíjet odolnost.
Virtuální akce zaměřené na leadership
Odolnost (resilience) je schopnost nad očekávání dobře reagovat na nepříznivé situace a rozhodovat se správně. Představte si to jako misky vah, kde se na jedné straně nachází odolnost (+) a na druhé trauma (-). Misky vah můžeme naklonit na stranu pozitivních výsledků (+) tím, že budeme u žáků a ve školní komunitě rozvíjet odolnost.
Jak se dá pěstovat odolnost? Třeba tím, že projevujeme uznání a oceňujeme efektivní, v našem případě "lídrovská" rozhodnutí, která každý den dělají. To umožňují akce jako dny leadershipu, oslavy naplněných rolí, talentové a žákovské přehlídky, vyznamenávání žáků, zaměstnanců a rodinných příslušníků za rozvoj v oblasti leadershipu a osobní zásluhy.
Možná jsme – na pozadí náročnosti dálkového studia – v pokušení zrušit nebo odložit projekty a akce zaměřené na leadership. Nebo se můžeme zamyslet, jak je uspořádat ve virtuálním prostředí. Je třeba kompenzovat obavy a nejistotu, které možná naši žáci kvůli pandemii onemocnění COVID-19 zažívají, a pomoci jim vybudovat si odolnost.
Náš podrobný průvodce plánováním odzadu vám pomůže s přípravou na akci. A máme pro vás ještě tři tipy, jak z vaší virtuální akce zaměřené na leadership udělat nezapomenutelnou záležitost.
- VSAĎTE NA SNY, PRIORITY A PLÁN
Dejte dohromady dynamický tým lídrů složený z žáků, zaměstnanců a rodinných příslušníků, který akci vymyslí a naplánuje. Začínejte s myšlenkou na konec – zeptejte se všech zúčastněných, co by si přáli, aby hosté vaší virtuální akce po jejím skončení řekli. Ujasněte si detaily akce tím, že si při plánování odpovíte na 5 základních otázek:
- Proč chceme uspořádat akci zaměřenou na leadership?
- Kdo je naše publikum?
- Co chceme ostatním sdělit?
- Kde se virtuálně potkáme?
- Kdy se bude akce konat?
Myšlenkové pochody zaznamenejte pomocí nástroje brainstorming – chrlič nápadů, a pak si udělejte první nástin programu.
- URČETE SI ROLE LÍDRŮ PRO ŽÁKY
Stejně jako u akce zaměřené na leadership naživo, i zde jsou lídry akce žáci a přebírají většinu práce. Vezměte v potaz například tyto role lídrů:
- uvaděč: uvede každou část programu,
- moderátor: moderuje diskuzi na chatu,
- lídr za objektivem: stará se o nahrávání nebo pořizování snímků obrazovky,
- marketingový tým: připravuje video pozvánku a příspěvek na sociálních sítích.
- PŘIZPŮSOBTE SE VIRTUÁLNÍMU PROSTŘEDÍ.
Zapojit vzdálené účastníky znamená umožnit diskuzi, ponechat prostor na přestávky, aktivovat chatovací okno, používat gestikulaci a mnoho dalšího! Doporučujeme nepřekročit 1–2 hodiny, u mladších dětí zvolte i kratší čas. Vyberte nejvhodnější konferenční nástroj a vyzkoušejte si to na nečisto, aby si všichni zapojení lídři udělali lepší představu o tom, jak to funguje ve virtuálním prostředí a za co zodpovídají. Nezapomeňte stisknout tlačítko nahrávání, abyste měli podklady k reflexi a akci uchovanou.
Pomozte žákům rozvíjet odolnost – nechte je naplánovat, nacvičit a uspořádat malou či větší akci zaměřenou na leadership.