Leadershipem ke spáse světa - to není apríl 2023

Leadershipem ke spáse světa - to není apríl 2023

16. května 2023

Akademie leadershipu má "dvojku", je skoro tak dobrá jako Terminátor 2. O konferenci FranklinCovey, globálním propojení 6000 škol v portálu LeaderInMe.com a synergické Evropě. Co přineslo jaro 2023 lokálně i globálně?

Čtvrtá akademie leadershipu v Karlovarském kraji

knizky_na-stoleNa konci března proběhl úvodní dvouden ověřené Akademie leadershipu pro druhou skupinu zástupců ředitelů karlovarských školských zařízení, v pořadí 4.skupina. Protože z vedení škol už absolvovali ze středních škol seminář všichni, doplnili účast hned tři ředitelé základních škol. Kromě probíhajícího distančního koučingu se díky kompletně proškolenému vedení vrací lídři škol společně  ke klíčovým tématům, především k nutnosti tvorby vize a hlavním cílům. Mezi pozitivní zpětnou vazbu nás potěšil fakt, že náš seminář pro lídry ocenili jak ti, kteří se do svého rozvoje hodně zapojují a mají srovnání s dalšími programy (Lídr školy od NPI nebo Koučing akademie), tak ti, kteří přijeli spíše bez očekávání a mají několik let do důchodu. Energie a chuť ke změnám a rozvoji byla hmatatelná u všech.

 

“Dvojky” jsou výzva

  KrakonosRozvoj ředitelů škol v Moravskoslezském kraji probíhal ve spolupráci s KVIC v roce 2021 - 2022. Narozdíl od západního rozšíření leadershipu mezi většinu vedení škol na karlovarsku jsme v tomto regionu šli do hloubky. Pro stejnou skupinu 16 ředitelů základních i středních škol jsme připravili 2.díl Akademie. Jak jinak, než na základě poptávky a výběru témat samotnými absolventy. S kolegy ve FranklinCovey jsme diskutovali o tom, jak dobře připravit návazný seminář, mnohem častěji totiž s lídry organizací probíráme, jak posunout jejich celé týmy. K tomu slouží buď hotové produkty a semináře jako 7 návyků, Důvěra nebo 6 Klíčových praktik pro vedení, případně licence ke všem zdrojům a tvorba vlastního rozvojového plánu. Nakonec jsme tedy využili jak poptávku ze strany účastníků, kteří vyjádřili zájem prohloubit své dovednosti v oblasti 4 klíčových rolí lídra, tak nejnovější nástroje FranklinCovey v oblasti rozvoje na míru - tématicky uspořádané e-moduly, využité přímo na semináři. Seminář Akademie leadershipu 2, dlouhý 12 hodin, tedy den a půl, se odehrál v nádherném prostředí hotelu Sepetná v Ostravici a drtivou většinu času jsme věnovali praktickým nácvikům vedení rozhovorů, koučovacím otázkám a efektivním formám zpětné vazby. Jak jinak od nás než s praktickým manuálem, ilustračními filmy a tentokrát takřka nepřetržitou interakcí. Pochvala i poptávka ve zpětné vazbě převládají, takže výzva tu zůstane. Důvěrnou a přátelskou atmosféru skupiny, která přitom byla doplněna o nováčky, chtějí absolventi zachovat a pokračovat na podzim 2023 dalším dílem.

Globální propojení tisíců škol, spolupracujících s FranklinCovey - Education

Platforma LeaderInMe.com umožňuje stále více školám, aby rozvíjely systém sociálního a emočního učení (SEL) a individualizaci učení ve školách po svém, jak potřebují, kdy chtějí a s jakými nástroji. Implementace leadershipu mezi učiteli a žáky  je tedy  plně v rukou a zodpovědnosti školy. V odkazu Global Connect školy z celého světa  informují celou komunitu o svých aktivitách, zvou na Dny leadershipu a dlaší aktivity a  poptávají nová partnerství  s lídry, lidmi a školami, které “mluví stejnou řečí”. Pokud chcete vědět více, rádi vás portálem provedeme.

Zánik civilizací a firem aneb podobnost nenáhodná

 fc20.dubna 2023  kolegové z byznys divize vyprodali v Karlíně konferenční sál konferencí Bez bolesti není růstu.  Odvážný mix řečníků z oblastí byznysu, historie nebo sportu  spojovala linka odvahy a nezdolné vůle potřebné k tomu,  abychom jako jednotlivec, firma nebo společnost uspěli, vydrželi, přežili, rostli. Z mého skromného pohledu žádný další řečník po Miroslavu Bártovi,  který jako archeolog citoval hlavně ty mrtvé a vznesl mj. významné varování o neudržitelnosti současného plýtvání zdroji, nedokázal představit takový koncept udržitelnosti, který by nabízel optimistická východiska, z globálního hlediska. Snad kromě paralympionika Arnošta Petráčka, jehož traumatický a dojemný příběh se zlatými medailemi ukázal, že v člověk dokáže překonat mnohé, pokud má trénovanou vůli a kolem sebe další lidi a tým, ochotný se zapojit i obětovat. A protože vytváření a rozvoj týmů FranklinCovey umí dobře, odjížděli účastníci s pozitivní energií, že bez leadershipu a orientace na lidi to nepůjde nikde. Pokud zaměření na růst převládne nad zaměřením na lidi, nebude ani růst, ani lidi, je to vlastně jednoduché. Třeba rok 18.4.2024 přispějeme do debaty my ze školního vzdělávání, kde je filosofie udržitelnosti mezi studenty i pedagogy mnohem živější a skutečnější, tak ještě aby byl velký byznys připraven naslouchat. 

Evropská synergie

european-union-155207_1280Proč Evropská unie? Jak funguje? Co dělá? Význam “jednoty v rozmanitosti” EU válka potvrzuje denně. Jestli ještě ve školách neznáte  učící koutek o EU pro žáky, studenty a učitele, zkuste ho. 24 jazyků EU + Ukrajinština i Ruština, výukové materiály, hry, časová osa, kvízy, videa. Na evropskou spolupráci máme všichni názor, tady najdete fakta :-). Btw: všechny materiály konzultuje a schvaluje učitelský panel 60 pedagogů, 2 z každého členského státu.

Kompletní přehled nabízených témat.