Dnešní lídři a sociální sítě

Dnešní lídři a sociální sítě

29. ledna 2020

„Máte svět na dosah. Co s tím uděláte?“

Toto poslání jsem posledních pár let předával všem svým žákům, protože každým dnem je čím dál jednodušší bezprostředně komunikovat s lidmi z celého světa. Když se nad tím zamyslíte, dnešní technologie bude zítra tím nejhorším k mání. Hořekujeme nad tím, že iPhone 6 Plus není zas o tolik lepší než iPhone 6; ale uvědomte si, jak iPhone pokročil od svého původního modelu, nebo to, že vůbec je – je úžasné sledovat, jak se dokázal za tak krátký čas posunout.

Ovšem na co se máme s žáky zaměřit, mluvíme-li o technologiích? Bavíme se o konceptech, jako je „digitální občanství“ a „kyberšikana“. Velkou pozornost věnujeme tomu, co by neměli dělat, a už se tolik nezaměřujeme na to, co by mohli a měli dělat.

West high school
Jeremiah Anthony (vpravo) se dvěma kamarády „West High Bros“ zdroj fotografie: twitchange.com

Vezměte si například twitterový účet WestHighBros. Tento student viděl ve své škole kyberšikanu a co se rozhodl udělat? Nešikanoval ostatní, ale povzbudil je. Jeremiah Anthony, žák, který jako první spustil tento účet, začal svým spolužákům skládat komplimenty. Rozhodl se, že pro něj budou sociální sítě něčím, co mu pomůže změnit svět nejen lokálně (ve vlastní škole), ale i inspirovat další studenty (a dospělé) po celém světě, aby technologie používali k pozitivnímu dopadu na život ostatních.

Lokální start, globální vliv

Je potřeba přesunout pozornost z rozvíjení lídrů zítřka na rozvíjení žáků jako lídrů dneška. Trávíme hodně času probíráním možností zítřka, aniž bychom se zaměřovali na to, co můžeme k pozitivnímu dopadu využít už teď – dnes.

Jeden můj dobrý přítel: říkával „Děti vás často překvapí, když jim dáte šanci.“ Pokud si chceme zajistit lepší zítřek, pojďme podpořit naše děti k tomu, aby se stali lídry dnes. Třeba je to lepší způsob, jak si zajistit pozitivní budoucnost.

Názory vyjádřené v tomto příspěvku reprezentují výhradně autorovy názory a nemusí být v souladu s oficiálními zásadami a postojem společnosti FranklinCovey.

Toto je článek od hostujícího přispěvatele, autorem je George Couros, vedoucí divize inovativní výuky a učení, školní divize Parkland